SET KVAČILA

Dobro je znati da kad auto neće u prvu brzinu, kad je ručica menjača tvrđa nego inače odnosno kada pruža otpor i neće da uđe u brzinu koju smo mi hteli, ili kada pedala kvačila ne reaguje, kada je tvrda, ili kada pedala "prodane", sve su to simptomi lošeg kvačila.

Set kvačila se sastoji od korpe menjača, lamele, druk lagera i kod nekih modela "plivajućeg" zamajca. Svaki od ovih delova ima bitnu funkciju za normalan rad menjača. Dovoljno je da jedan od njih zakaže da dođe do defekta menjača.

Set kvačila 

 

Lamela je deo koji najčešće strada jer je ona upravo i ta koja i najviše i radi. Na lameli se nalaze oprugice i obloge lamele koje su i potrošni deo, troše se jer stvaraju trenje između korpe i lamele i čini da se snaga koju one stvaraju prenosi preko poluosovina na točkove.

Lično preporučujem dva proizvođača setova kvačila SACHS ili LUK koji se nalaze u 99% proizvođača vozila u prvoj ugradnji. Najbolji proizvođači automobila ih ugrađuju i usvoje sportske modele automobila.

Sachs Set Kvačila                          Luk Set Kvačila

PALJENJE PUTEM KABLOVA

Jedan savet! Ne dozvolite da vam auto pali neko se ko nije stručan ili makar ne zna da akumulator ima plus i minus kleme! (+ -).

Imao sam prilike da vidim šta se dogodi kada se pogrešno prespoje kleme na akumulatorima. Malo je reći da je opasno po život. Umalo da čovek izgubi glavu!

Važno je znati da kad palite auto na kablove da fizički odvojite crni i crveni kabal i da ih ni pod kojim uslovima ne spajate, dolazi do varničenja, a kad pogrešno spojite kleme na akumulatorima plus na minus i obrnuto akumulator će sigurno eksplodirati!

 

Kablovi        

 

GREJAČI

Onaj ko vozi dizel motore sigurno je makar jednom imao priliku da dođe u situaciju da auto neće da upali iz "prve".To jest, da mu je trebalo da posle dugo vremena okine i da počne uz veći oblak dima da radi.

Tad je verovatno neki od grejača motora crkao kako bi u žargonu rekli majstori. Na autu imate po jedan grejač za svaki cilindar u motoru, ako je četiri cilindra onda četiri grejača.

Grejač ima funciju da pre nego upali motor zagreje naftu koja ulazi u motor, da stvori varnicu u kompresionom prostoru da bi auto lakše upalio. A kad grejač ne odradi svoj posao tj kad ne zagreje naftu onda auto teže pali i nema snage da se pokrene.

NGK Grejač

Rad grejača motora reguliše relej grejača koji pali i gasi grejače na određeno vreme. Ranije, kod starih modela dizelaša postojali su tkz spori grejači koji su radili između 12-18 sekundi, dok sad kod novih modela automobila postoje brzi grejači koji rade između 5-9 sekundi.

Isto tako je korisno da znate da grejači na vašem automobilu neće se paliti ako spoljna temperatura nije ispod otprilike (zavisno od modela automobila) 5-7 stepeni C. Kod nas na tržištu zastupljen je veliki broj proizvođača grejača motora.

 Beru Grejač                 Bosch Grejač                 NGK Grejač 

Najpoznatiji su NGK, Bosch, Beru, Bremi, Iskra...U svakom slučaju dobro je proveriti grejače pred svaku zimsku sezonu jer ako su loši grejači znaju da i iscrpe akumulator zbog dugog verglanja motora.