WALKER AUSPUH

Auspuh je vrlo bitan deo za normalan rad motora. Njegova uloga je da direktno sprovodi izduvne gasove proizvedene od strane motora sa unutršnjim sagorevanjem i da smanji buku i zagađenje.

Izduvni sistem direktno usmerava gasove koje proizvodi motor, i  obezbeđuje  nesmetan protok izduvnih gasova iz motora i bolje performanse. Isto tako izduvni sistem je bitan za zaštitu putnika jer sprečava da gasovi uđu u putničku kabinu.

Kada primetite povećanu potrošnju goriva, vibracije i nesnosnu buku ispod vozila, neravnomeran rad motora, to su sve znaci da je auspuh zreo za zamenu.

Kod nas na tržištu postoji veliki broj proizvođača auspuha, počev od "male domaće" privrede pa do auspuha vodećih svetskih proizvođača.

Walker je jedan od svetski poznatih proizvođača, ono što je dobro kod njih je to da su svi delovi auspuha proizvedeni od  čelika debljine 120g/m2 i presvučeni slojem aluminijuma debljine 1,2 mm. Imaju dvostuku zaštitu od korozije. Walker je zastupljen u 95% svetskih proizvođača automobila.

Walker izduvni sistem
 
Ono što odvaja Walker i zbog čega ga uvek prporučujem je njegova garancija na delove auspuha od 18-24 meseca, kao i širok asortiman za sva vozila. Pored toga kod Walkrea možete pronaći i ostale prateće delove za auspuhe, kao što su gumice (nosači auspuha), dihtunzi, šelne i druga prateća oprema.

 

VELIKI SERVIS DA ILI NE?

Često postavljano pitanje i nedoumica, kad su polovna vozila u pitanju, kod ljudi je to da li da rade veliki servis ili ne? 

Moje mišljenje, a i iskustvo koje imam govori u prilog tome da kad su polovna vozila u pitanju, VELIKI SERVIS OBAVEZNO TREBA DA SE URADI!

Iz više razloga to govorim:

- ako ne znate prethodnog vlasnika i način na koji je održavao auto;

- ako je auto uvezen iz inostranstva i nema tačnih podataka u servisnoj knjižici o redovnom odžavanju (mada kod nas i to naprave za 10-15e);

- ako kupujete auto na auto pijaci ili auto placu koji se bavi preprodajom polovnih automobila;

- ako vam se čini da je auto u malo "gorem" stanju nego što vam prodavac govori;

- ako je "mnogo boljem" stanju nego što bi trebalo da bude za svoje godine.

U prilog tome mogu vam reći da cena delova za veliki servis i cena rada majstora je manja od cene koju biste platili, da ne daj bože, zupčasti kais "prezupči", jer šteta nastala nakon toga je 3 do 4 puta veća i skuplja nego cena velikog servisa.

A da ne pričamo o nerviranju, šlep službi i dobrom starom Marfijevom zakonu da se to desi kada ne treba! 

Delovi za reparaciju zupčastog kaisa 

Delove kupujte što kvalitetnije, originalne ili makar od proverenih proizvođača koji se nalaze u prvoj ugradnji jer veliki servis radite između 60.000-90.000 km (u zavisnosti od modela automobila). Tako kada sve stavite na papir videćete i sami da auto treba održavati a ne popravljati.

Auto Dijagnostika

Novim generacijam automobila su više potrebni programeri nego mehaničari!

Sve više opreme na novim vozilima je elektronski povezano sa centralnim računarom na vozilu, koji po svakom pojavljenom defektu blinka i obaveštava vozača o novonastalom kvaru. To je do te mere rasprostranjeno da nema dela na vozilu koji nije povezan sa centralnim računarom i da ne prijavljuje kvar, počev od svetlosne grupe (sijalica), preko nivoa pritiska vazduha u gumama, pritiska ulja u motoru, nedostatka tečnosti u boci za antifriz, tečnosti u boci za pranje stakala, i tako bilo kog kvara koji može da nastane.

Postoje različiti aparati koji se koriste u auto dijagnostici. Svaki od njih u zavisnosti šta želite da radite ima i različite funkcije. Oni najjednostavnijji obavljaju i najjednostavnije poslove, resetovanje kilometrže posle urađenog malog servisa, poništavanje grešaka koje su ostale u memoriji auto centrale kao i detektovanje blažih kvarova.

 

 

Ozbiljna autodijagnostika može da detektuje sve električne uređaje i kvarove na njima. Sa takvim uređajima je moguće ažurirati softer na kolima, uraditi kompletnu analizu vozila, stanje motora, da li je vozilo pretrpelo havariju, da li su airbeg-ovi otvarani, izmeriti sve potrebne parametre rada motora.

Za one koji nisu sigurni u podatke koji su prikazani na satu na kolima, dijagnostikom se može utvrditi prava kilometraža vozila kao i svi drugi podaci, kao što je broj šasije i broj motora kao i tačan podatak o poslednjem evidentiramon servisu.

 

Ova grana auto industije se najbrže razvija, ranijih godina su mehaničari popravljali vozila (od oka-tivnom metodom)  a danas za nas to rade programeri i ljudi koji se makar jednom godišnje pojavljuju na seminarima i obukama za rad na novim dijagnostičkim aparatima.

Tako da ako ste srećni vlasnik nekog od novijh vozila nemojte bilo kome da dozvolite da vam popravlja vozilo. Idite u servis koji je ovlašćen za dijagnostičke provere i koji ima aparate potrebne za proveru stanja vašeg vozila.