Sajam Old-timera
U subotu 09 Aprila održan je, sada već tradicionalni, sajam old-timera na platou ispred saobraćajnog fakulteta u Beogradu. Pored standardnih domaćih izlagača bilo je dosta i ljubitelja old-timera iz inostranstva, koji su povodom ove manifestacije došli iz zemalja u našem okruženju. Bilo je izlagača iz Rumunije, Bugarske, Italije, Hrvatske, Bosne, Slovačke itd.
Evo i nekih fotografija koje sam zabeležio. Uživajte.




Pored automobila koji svojom atraktivnošću i izgledom da pariraju i nekim novim modelima, bilo i je modela koji se retko viđaju na ulicama. Automobili na tri točka, automobili iz filmova, automobili koji kao da su iz drugih svetova.
.jpg)
AKVAPLANING
Ako imate duži vozački staž, sigurno ste bili u situaciji da naletite na neku količinu vode na putu ili baru posle koje ste izgubili kontrolu nad vozilom. Jednostavno je auto počeo da "pleše po putu".Ta pojava koja se događa mnogima zove se akvaplaninig. I jako je opasna pojava koja vrlo lako može da izazove saobraćajnu nesreću.
Akvaplaning je pojava koja nastaje prilikom ulaska auta velikom brzinom u vodu. Tada se stvara tanak sloj vode ispod guma koja nema gde da izađe već auto počinje da "pleše" jer ta voda ostaje između podloge i gume. To se događa kada su gume izlizane i kada se ne koriste odgovarujuće gume za te vremenske uslove.
Šare koje gume imaju na svojim gaznim površinama sprečavaju da dođe do akvaplaninga jer kanali koji su na tim šarama upravo služe da se veća količina vode izbaci sa putanje kretanja i spreči akvaplaning. Zato sve šare su u smeru koje odvode vodu i sneg sa puta kretanja. Nekad nije potrebna ni veća brzina kretanja od 50 km na sat da bi došlo do akvaplaninga, kao ni posebno velika količina vode kao i dubina vode.
Zato savetujem sve vozače ako primete da nailaze na veću količinu vode da uspore kretanje jer postoji velika mogućnost da izgube kontrolu nad vozilom.
DOBRO JE ZNATI!
Dobro je znati da zimske gume znatno poboljšavaju kretanje i upravljanje vozilom u zimskim uslovima. Postoji par razloga zbog kojih je tako:
- gazna površina zimske gume je konstruisana tako da odvodi vodu i sneg sa puta i tako smanjuje rizik od akvaplaninga;
- zimske gume zahvaljujući dubokoj šari imaju znatno bolji i kraći zaustavni put prilikom kočenja;
- zimske gume su specijalno pravljene sa posebnim dodatkom silike i specijalne smese koj a se bolje ponaša pri hladnim i snežnim vremenskim uslovima;
- poboljšavaju kretanje na snegu, poledici, lapavici i po hladnom vremenu jer ne menjaju svoje karakteristike pri hladnim uslovima.

Zimske gume ćete vrlo lako prepoznati. Na samoj gumi pored dimenzija, datuma proizvodnje naići ćete na znakić u obliku trougla sa snežnom pahuljom. Pored pahuljice ćete naići na slovne simbile M+S, što označavaju skraćenice za mud and snow (blato i sneg). A dobro je i znati da zimske gume treba imati na sva četiri točka radi lakše upravljivosti vozilom i da bi se sprečila proklizavanja zadnjeg dela automobila.

Pored toga svega čuo sam i za neke "cake" vezano za zimske gume koju mogu da vam olakšaju kretanje u otežanim zimskim uslovima - gume držite uvek malo manje napumpane zimi jer tako će se obezbediti lakše kretanje po ledu i snegu jer ako je guma pod manjim pritiskom neće "šlajfovati" kao kad je pod punim pritiskom!
U svakom slučaju dobro je znati!