FILTER KABINE-POLEN FILTER

Ono što je dobro znati za sve vozače da kada se radi mali servis, odnosno zamena filtera i ulja trabalo bi da se promene sva četiri filtera na kolima. Vrlo često naiđem na iznenađenje!

Da, tako je, četiri. Postoje filter ulja, filter vazduha, filter goriva i filter kabine ili još poznatiji polen filter. Najveća greška koju ljudi čine je ta jer misle da polen filter imaju samo vozila sa klima uređajem, ali nije tako. SVA  vozila imaju filter za prečišćavanje vazduha koji ulazi u kabinu.

 

Nov filter-svež vazduh
 
 

  Zašto je dobro menjati filter kabine često?

Kroz filter kabine prolazi sav vazduh koji kroz ventilacioni sistem na kolima dolazi do kabine. Treba ga menjati jer se u njemu zadržavaju sve nečistoće i baktreije koje posle mi udišemo.  

                           

 

 

Postoje dve vrste polen filtera, prvi je jeftinija varijanta koja se pravi od papira a druga je papirna ali sa dodatkom aktivnog uglja koji pruža viši nivo prečišćavanja vazduha koji kroz njega prolazi. Lično više preporučujem polen filtere sa dodatkom aktivnog uglja jer on čsiti vazduh i od neprijatnih mirisa a ne samo od prljavština.

 

Sa aktivnim ugljem Bez aktivnog uglja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gde se on nalazi na kolima?

Kod većine vozila njegovo mesto je odmah ispod šoferšajbne, ispod plastike koja je u njenom dnu.A kod nekih modela se nalazi u putničkoj kabini ispod kasete za odlaganje sitnica. 

 

Ispod šoferke Ispod kasete

 

 

 

 

 

 

 

Kako da znam da treba da se menja polen filter?

Siptomi koji možete da primetite su neprijatni mirisi u kolima, slab protok vazduha kroz ventilacione otvore kao i maglenje stakala u kolima pri hladnom i kišovitom vremenu. Kao i nemogućnost ventilacije da odmagli stakla.

 

U svakom slučaju savetujem vam da sve filtere na kolima menjate istovremeno, tj da kad radite mali servis na kolma zamenite sva četirti filtera da ne biste došli u situaciju da zaboravite da zamenite neki od filtera, jer kao što vidite oni ne štite samo vaš auto već i vozača!

WALKER AUSPUH

Auspuh je vrlo bitan deo za normalan rad motora. Njegova uloga je da direktno sprovodi izduvne gasove proizvedene od strane motora sa unutršnjim sagorevanjem i da smanji buku i zagađenje.

Izduvni sistem direktno usmerava gasove koje proizvodi motor, i  obezbeđuje  nesmetan protok izduvnih gasova iz motora i bolje performanse. Isto tako izduvni sistem je bitan za zaštitu putnika jer sprečava da gasovi uđu u putničku kabinu.

Kada primetite povećanu potrošnju goriva, vibracije i nesnosnu buku ispod vozila, neravnomeran rad motora, to su sve znaci da je auspuh zreo za zamenu.

Kod nas na tržištu postoji veliki broj proizvođača auspuha, počev od "male domaće" privrede pa do auspuha vodećih svetskih proizvođača.

Walker je jedan od svetski poznatih proizvođača, ono što je dobro kod njih je to da su svi delovi auspuha proizvedeni od  čelika debljine 120g/m2 i presvučeni slojem aluminijuma debljine 1,2 mm. Imaju dvostuku zaštitu od korozije. Walker je zastupljen u 95% svetskih proizvođača automobila.

Walker izduvni sistem
 
Ono što odvaja Walker i zbog čega ga uvek prporučujem je njegova garancija na delove auspuha od 18-24 meseca, kao i širok asortiman za sva vozila. Pored toga kod Walkrea možete pronaći i ostale prateće delove za auspuhe, kao što su gumice (nosači auspuha), dihtunzi, šelne i druga prateća oprema.

 

VELIKI SERVIS DA ILI NE?

Često postavljano pitanje i nedoumica, kad su polovna vozila u pitanju, kod ljudi je to da li da rade veliki servis ili ne? 

Moje mišljenje, a i iskustvo koje imam govori u prilog tome da kad su polovna vozila u pitanju, VELIKI SERVIS OBAVEZNO TREBA DA SE URADI!

Iz više razloga to govorim:

- ako ne znate prethodnog vlasnika i način na koji je održavao auto;

- ako je auto uvezen iz inostranstva i nema tačnih podataka u servisnoj knjižici o redovnom odžavanju (mada kod nas i to naprave za 10-15e);

- ako kupujete auto na auto pijaci ili auto placu koji se bavi preprodajom polovnih automobila;

- ako vam se čini da je auto u malo "gorem" stanju nego što vam prodavac govori;

- ako je "mnogo boljem" stanju nego što bi trebalo da bude za svoje godine.

U prilog tome mogu vam reći da cena delova za veliki servis i cena rada majstora je manja od cene koju biste platili, da ne daj bože, zupčasti kais "prezupči", jer šteta nastala nakon toga je 3 do 4 puta veća i skuplja nego cena velikog servisa.

A da ne pričamo o nerviranju, šlep službi i dobrom starom Marfijevom zakonu da se to desi kada ne treba! 

Delovi za reparaciju zupčastog kaisa 

Delove kupujte što kvalitetnije, originalne ili makar od proverenih proizvođača koji se nalaze u prvoj ugradnji jer veliki servis radite između 60.000-90.000 km (u zavisnosti od modela automobila). Tako kada sve stavite na papir videćete i sami da auto treba održavati a ne popravljati.