FILTER KABINE-POLEN FILTER
Ono što je dobro znati za sve vozače da kada se radi mali servis, odnosno zamena filtera i ulja trabalo bi da se promene sva četiri filtera na kolima. Vrlo često naiđem na iznenađenje!
Da, tako je, četiri. Postoje filter ulja, filter vazduha, filter goriva i filter kabine ili još poznatiji polen filter. Najveća greška koju ljudi čine je ta jer misle da polen filter imaju samo vozila sa klima uređajem, ali nije tako. SVA vozila imaju filter za prečišćavanje vazduha koji ulazi u kabinu.

Zašto je dobro menjati filter kabine često?
Kroz filter kabine prolazi sav vazduh koji kroz ventilacioni sistem na kolima dolazi do kabine. Treba ga menjati jer se u njemu zadržavaju sve nečistoće i baktreije koje posle mi udišemo.

Postoje dve vrste polen filtera, prvi je jeftinija varijanta koja se pravi od papira a druga je papirna ali sa dodatkom aktivnog uglja koji pruža viši nivo prečišćavanja vazduha koji kroz njega prolazi. Lično više preporučujem polen filtere sa dodatkom aktivnog uglja jer on čsiti vazduh i od neprijatnih mirisa a ne samo od prljavština.


Gde se on nalazi na kolima?
Kod većine vozila njegovo mesto je odmah ispod šoferšajbne, ispod plastike koja je u njenom dnu.A kod nekih modela se nalazi u putničkoj kabini ispod kasete za odlaganje sitnica.
Kako da znam da treba da se menja polen filter?
Siptomi koji možete da primetite su neprijatni mirisi u kolima, slab protok vazduha kroz ventilacione otvore kao i maglenje stakala u kolima pri hladnom i kišovitom vremenu. Kao i nemogućnost ventilacije da odmagli stakla.
U svakom slučaju savetujem vam da sve filtere na kolima menjate istovremeno, tj da kad radite mali servis na kolma zamenite sva četirti filtera da ne biste došli u situaciju da zaboravite da zamenite neki od filtera, jer kao što vidite oni ne štite samo vaš auto već i vozača!
Auto Dijagnostika
Novim generacijam automobila su više potrebni programeri nego mehaničari!
Sve više opreme na novim vozilima je elektronski povezano sa centralnim računarom na vozilu, koji po svakom pojavljenom defektu blinka i obaveštava vozača o novonastalom kvaru. To je do te mere rasprostranjeno da nema dela na vozilu koji nije povezan sa centralnim računarom i da ne prijavljuje kvar, počev od svetlosne grupe (sijalica), preko nivoa pritiska vazduha u gumama, pritiska ulja u motoru, nedostatka tečnosti u boci za antifriz, tečnosti u boci za pranje stakala, i tako bilo kog kvara koji može da nastane.
Postoje različiti aparati koji se koriste u auto dijagnostici. Svaki od njih u zavisnosti šta želite da radite ima i različite funkcije. Oni najjednostavnijji obavljaju i najjednostavnije poslove, resetovanje kilometrže posle urađenog malog servisa, poništavanje grešaka koje su ostale u memoriji auto centrale kao i detektovanje blažih kvarova.

Ozbiljna autodijagnostika može da detektuje sve električne uređaje i kvarove na njima. Sa takvim uređajima je moguće ažurirati softer na kolima, uraditi kompletnu analizu vozila, stanje motora, da li je vozilo pretrpelo havariju, da li su airbeg-ovi otvarani, izmeriti sve potrebne parametre rada motora.
Za one koji nisu sigurni u podatke koji su prikazani na satu na kolima, dijagnostikom se može utvrditi prava kilometraža vozila kao i svi drugi podaci, kao što je broj šasije i broj motora kao i tačan podatak o poslednjem evidentiramon servisu.

Ova grana auto industije se najbrže razvija, ranijih godina su mehaničari popravljali vozila (od oka-tivnom metodom) a danas za nas to rade programeri i ljudi koji se makar jednom godišnje pojavljuju na seminarima i obukama za rad na novim dijagnostičkim aparatima.
Tako da ako ste srećni vlasnik nekog od novijh vozila nemojte bilo kome da dozvolite da vam popravlja vozilo. Idite u servis koji je ovlašćen za dijagnostičke provere i koji ima aparate potrebne za proveru stanja vašeg vozila.
