REPARACIJA STARIH DELOVA
Kada čujem da neko preporučuje reparaciju vitalnih delova automobila naježim se! Ja ne mogu da verujem da u današnjem svetu i ovolikom izboru delova bilo to jeftinih, manje kvalitetnih i skupljih, kvalitetnih delova, čujem da neki "majstor" preporuči klijentu da "obradi" diskove, ili možda "nituje paknove", lepi pločice, remontuje set kvačila i tome slično.
Prvo što je bitno znati da postoji veliki izbor delova za svačiji džep. Možete pronaći svaki deo koji vam je potreban za auto u više različitih varijanti. Pločice se npr prave u minimum 3 klase svakog proizvođača, postoji klasa za prvu ugradnju, postoji komercijalna klasa tj za široke narodne mase, i 3 klasa za one sa plitkim džepom ali opet boljeg kvaliteta nego lepljena pločica kod "komše".
Isto to važi i za diskove, kao što sam već pisao u jednom od prethodnih postova, diskovi i pločice su potrošna roba, oni se troše, pa uzmite u obzir da diskove odnesete na obradu tako stanjene, gde se prilikom mašinske obrade i dodatno još i stanje kakvi su ti diskovi i kako oni mogu da koče?
Ono što možda nisam rekao za diskove oni imaju svoju minimalnu debljinu do koje smeju da se voze, posle toga se menjaju. To je otprilike na svaku 2 zamenu pločica menjaju se diskovi.
To se isto može reći i za kvačilo. Korpa i lamela se menjaju u paru, i preporučljivo je da se stavi novi deo, jer kvačilo je deo koji na kolima se ne menja svake godine i predviđena su da prelaze i po više desetina hiljada kilometara. Nije preporučljivo da se remontuju korpa i lamela jer uglavnom kvalitet obloga koji se koristi kod naših majstora nije dobar. Tako remontovane korpa lamela nisu u stanju da pređu više od par hiljada kilometara.
Nažalost dosta ljudi ima toliko poverenja u svoje "majstore" ili nema dovoljno sredstava da uvek kupi novi deo za kola pa dolaze u situaciju da remontuju stare delove ali na kraju plate duplo jer plate i remont i nove delove u veoma kratkom vremenskom periodu.
Problemi sa kocionim sistemom
Ako vam se desilo da primetite da prilikom kocenja volan postane "nemiran" u rukama, i ako krene da vam bezi iz ruku to je znak da su vam kocioni diskovi pri kraju i da je vreme da se menjaju. Prilikom kocenja dolazi do trenja izmedju kocionih obloga ili ti plocica i kocionih diskova. Tom prilikom se ravnomerno trose i diskovi i plocice.
Kada to nije slucaj, kada se ugrade plocice sa vise azbesta ili metala u sebi onda se diskovi trose ne ravnomerno i dolazi do pregrevanja i krivljenja kocionih diskova. Tako i prilkom kocenja vibracije koje proizvode krivi diskovi se prenose na volan.
Kada dodje do pregrevanja diskova materijali losijeg kvaliteta pocinju da se krive i da gube svoja prvobitna svojstva. Jos ako se pri tome doda i prlolazak vrelog diska kroz vecu kolicinu vode (baru), diskovi proizvedeni od ne kvalitetnih materijala se odmah iskrive.
Vodite racuna koje plocice i kocione diskove ugradjujete na svoja vozila jer ipak kocnica glavu cuva.