Utorak, Novembar 30, 2010

GREJAČI

Onaj ko vozi dizel motore sigurno je makar jednom imao priliku da dođe u situaciju da auto neće da upali iz "prve".To jest, da mu je trebalo da posle dugo vremena okine i da počne uz veći oblak dima da radi.

Tad je verovatno neki od grejača motora crkao kako bi u žargonu rekli majstori. Na autu imate po jedan grejač za svaki cilindar u motoru, ako je četiri cilindra onda četiri grejača.

Grejač ima funciju da pre nego upali motor zagreje naftu koja ulazi u motor, da stvori varnicu u kompresionom prostoru da bi auto lakše upalio. A kad grejač ne odradi svoj posao tj kad ne zagreje naftu onda auto teže pali i nema snage da se pokrene.

NGK Grejač

Rad grejača motora reguliše relej grejača koji pali i gasi grejače na određeno vreme. Ranije, kod starih modela dizelaša postojali su tkz spori grejači koji su radili između 12-18 sekundi, dok sad kod novih modela automobila postoje brzi grejači koji rade između 5-9 sekundi.

Isto tako je korisno da znate da grejači na vašem automobilu neće se paliti ako spoljna temperatura nije ispod otprilike (zavisno od modela automobila) 5-7 stepeni C. Kod nas na tržištu zastupljen je veliki broj proizvođača grejača motora.

 Beru Grejač                 Bosch Grejač                 NGK Grejač 

Najpoznatiji su NGK, Bosch, Beru, Bremi, Iskra...U svakom slučaju dobro je proveriti grejače pred svaku zimsku sezonu jer ako su loši grejači znaju da i iscrpe akumulator zbog dugog verglanja motora.   

autoelektricar [Odgovori]

potrebni su mi grejaci za servis

Comment by marko (11/19/2011 00:12)

[Odgovori]

Koji auto i motor?

Comment by Milanche (11/19/2011 10:52)

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me