Četvrtak, Oktobar 28, 2010
Kako da znate koje je ulje dobro za vas auto!
Vecina vozaca ima vecitu nedoumicu koje ulje treba da se koristi u svom vozilu. Noseni mislju da je skuplje ulje bolje cesto dodju u situaciju da moraju da dosipaju ulje i da misle da njihov motor nije u dobrom stanju jer je poceo da trosi ulje. Ali nije uvek tako.
Svi proizvodjaci ulja imaju siroki asortimat razlicitih gradacija ulja (0w-30 pa do 20w60) i razlicite karakteristike ulja (sinteticka, polusinteticka,mineralna). Sve je to sa razlogom. Sad da bi znali koje je ulje dobro za vas motor morate da znate neka osnovna pravila.
Prvo sta treba da znate kilometrazu vaseg vozila, potom da li vas motor trosi motorno ulje.
Nepisano je pravilo da svi proizvodjaci motornih ulja za nova vozila preporucuju full sinteticka ulja koja su u gradacijama od 0w-30 pa do 15w-40, koja imaju najbolje performanse. Njihova gustina je najmanja i imaju najbolje aditive koji stvaraju najmanje trenje izmedju klipova i bloka motora. Takva ulja su i najbolja do nekih 100.000 km. Ali vec posle te kilometraze nije preporucljivo da se tako retka ulja koriste jer auto ce poceti da ga trosi. Interval zamene full sintetickih ulja je izmedju 10 000-15 000km

Posle toga bi bilo dobro da se predje na polusinteticka ulja koja imaju gradacije od 10w-40 pa do 20w-50. Njihove performanse nisu losije ali su bolje za vozila koja su presla preko 100.000 km, ona se preporucuju do 150 000 km. Podmazivanje i trenje koje ona stvaraju su i dalje dobra ali zbog gustine u kojoj se proizvode ce smanjiti potrosnju vaseg motora. Polusinteticka ulja imaju manji interval zamene ulja ona se menjaju u intervalu od 8 000-12 000 km.
I na kraju dolaze mineralna ulja koja se preporucuju za motore koji su presli vise od 150 000 km i koja trose ulje u vecem obimu. Ako potrosnja ulja je veca mozda bi i trebali da sipate mineralno ulje u gradaciji od 20w-50 koje se preporucuje za motore koji su dosta ishabani. Mineralna ulja su i najzastupljnenija kod svih proizvodjaca jer je njihova upotrba najveca. Oni se proizvode u gradacijama od 15w-40 pa do 20w60. Nivo podmazivanja je manji ali manja je i potrosnja kod vozila koja trose ulje u velikoj meri. Mineralna ulja se manjaju na svakih 3 000-7 000 km. Posle toga pocinju da gube svoje performanse.
Tako da ako imate neke nedoumice ili pitanja slobodno ostavite komentar i ja cu sa zadovoljstvom da vam odgovorim.
ja sam presao 270000Km i idalje sipam polusinteticko ali mi ne trosi skoro ni kap jel treba da menjam na mineralno?
ja sam presao 270000Km i idalje sipam polusinteticko ali mi ne trosi skoro ni kap jel treba da menjam na mineralno?
Ako se tvoj auto na toj kilometraži sa polusintetikom ponaša dobro i ako je ne troši nemoj je još menjati. Bar dok ne primetiš povećanu potrošnju ulja. Tada ćeš znati da je vreme da pređeš na mineralno. Ipak je polusintetika bolja i može se koristiti u dužem vremenskom intervalu. To pravilo koje sam naveo u blogu je nepisano pravilo to zavisi od slučaja do slučaja. Bitno je naći pravo ulje za vaš auto.
moj honda accord iz2005cdti koristi sinteticko 0w30 i ima 200000km i ne trisi sta mi preporocujete da li da menjem ulje ili ne
Ako vaš auto ne troši to (0w30) ulje na toj kilometrži nemojte ga menjati, to znači da je motor u odličnom stanju. Jer sa ful sintetikom je bolje podmazivanje motora.
hteo bi da znam koje je bolje ulje 0w30 ili 0w40
To zavisi od karakteristika proizvođača automobila, tačno se zna koje je ulje po tipu vozila i po tipu motora proizvođač proipisao. I jedna i druga gradacija su po specifikaciji odlična ali ne mora da znači da će se isto pokazati i u upotrebi.
cao imam bmw530d do sad sam stavljao 0w30zadnji puk kad sam menjao sipao sam 5w30 da li je moguce da mi turbo od toga otislo ima170000km
Kod modela 530d je generalno problem sa turbinama, nije turbina otišla zbog ulja. To im je boljka, repariraj turbinu ili kupi novu i vozi dalje. :)
Pitam
Korstim max life 15w40 upitanju je toyota corola xl 90 god i trosi na 1000km sipam 1l e sada jedan majstor mi je rekao da kada menjam da stavim modrica 20w60 mineralno. pa mi recite molim vas da li da to uradim i kakvo je to ulje. pozzz
Možeš da probaš sa gušćim uljem, možda i smanji potrošnju.
imam reno safran od 2500 kubikai 20 ventila.malo dimi i troskari ulje.sipao sam polusintetiku 1o 40.da li treba da predjem na mineralno 15 40.ne znam da li bi smeo posto ima 20 ventila.
fijat dukato2.0jtd
Menjo sam ulje mannol classik 10 . 40 kombi je preso 210000 i posle 1500 kil. Je sjebo lezaj na radilici Jel možda zbog ulja se to desilo Neznam koje ulje je sipano pre. Hvala
Nije to do ulja. To je bilo samo do dotrajalosti delova u motoru. Habanje izazvano godinama.
bmw 318i '89.
Pozdrav, ne znam tacno koliko je presao auto jer sam uvezao motor, pretpostavljam 200tinak hiljada. Do sada sam koristio 15w-40 mineralno ulje, posto mi se cuju hidropodizaci(vise kad je hladan, slabije na radnoj temp - ali i tada) dobio sam savet od majstora da sipam gusce ulje. Da li da sipam 15-50 ili da uz ispiranje sipam polusintetiku 10-40 ili nesto trece? Hvala
Odgovor BMW 318 89
Ne bih vam preporucio da sipate polusinteticko ulje na tu kilometrazu ipak bi bilo bolje da probate sa guscim uljemn kao sto je 15w50 ili mozda cak 20w50.
Lancia Lybra 1.9jtd
Kupio sam pre par dana pomenuti auto, na placu. Godiste 2002. Pise da je presao oko 160k, sto je najverovatnije netacno. Ulje je prilicno tamno, ne znam koje je sipano zadnji put, auto ne dimi. Koja bi bila preporuka za ulje? Hvala.
BMW E46 318i N42
Pozdrav, auto mi trosi 0,7l na 1000km, ugrađen je plin, kilometraza 250-300 000. Sipao sam do sad polusintetiku 10w-40. Da li da pređem na mineralno 15w-40, Optinma GAS? Hvala
BMW E46 318I
Mogao bi da probaš sa malo gušćim uljem kao što je 15w-40 mineral p ada vodiš kakav efekat ceš dobiti, trebao bi da smanji potrošnju. Pozdrav
astra g 1600 8v benzinac
skoro sam je kupio presla je oko 260 000 po satu a stvarno ko zna koja je prava kilometraza sipao sam gm/10w40 trosi mi 800grama na 1000km sto je dosta.neznam koje jepre sipano ulje ali ovo je poprilicna potosnja molim prporuku koje ulje na dalje sipati definitivno nece biti gm pozdrav
lybra 1.8
Sipao sam selenia 20k i auto mi trosi pola litra na 1000km na auto putu trosi i vise.Sta predlazete koje ulje da sipam?Cuju se i hidropodizaci
Lybra 1.8
Probaj da sipaš ulje veće gustine ako ne pomaže onda mora generalna tu onda ulje više ne može da pomogne.
Astra g 1600 Benzinac
Na tu kilometržu treba da se sipa ulje gustine 15w40m ili možda i gušće a ako i dalje ga trroši onda da se radi motor.
golf 1.8 t 180 ks
koje ulje da sipam,auto presao oko 240000km,do sada sam sipao 10-40w ali isao sam za grcku a vec sa presao sa tim uljem 4500km i na 500 km potrosio oko 200 g ulja,majstor kaze lose ulje jer ne dimi motor a da turbina trosi vukla bi vise ulja?pozdrav
hyundai getz 1.1 benzinac
Kupila sam automobil nedavno. Presao je 170000 km. U servisnoj knjizici pise da je do sada korisceno motorni ulje shell helix ultra 5w40. Koliko shvatam to je sinteticko motorno ulje. Posto bi trebalo da pocnem koristiti mineralno motorno ulje, sta preporucijete.
Marica Hyudai Getz 1.1
Marice sve zavisi od tebe, koliko želiš da platiš. Mineralna ulja koštaju od 300 do 600 din/lit. Sve zavisi od proizvođača. Od skoro sam otkrio mineralno Total ulje koje po ceni i kvalitetu odgovara svim standardima. Eto ono je za preporuku.
Sinteticko ulje
Pre deset godina sam kupio Mobiloil sinteticko ulje. Da li je jos u upotrebi. Napominjem da nije otvarano.
Opel zafira
Imam zafiru 1,6 presla 220000,pocela mi je trositi oko500 ml ulja na 1000 km imam i plin ugradjen. Sad sipam 10 40 elf pa bi savjet ako moze sta i kako.
Opel Zafira
Možda bi trebao proveriš gumice ventila, jer tolika potrošnja ulja nije samo simptom ulja već indikacija da su možda gumice loše.
TOYOTA CELICA
Vozim Toyota Celica 1.8 vvti 2001. godište. Troši 1L polusint. ulja na 1000km. Ne dimi. Do sada sipano 10w40. Da li preći na gušće polusintetičko ili na mineralno veće gustine?
Toyota Celica
Možeš da probaš gušće ulje postoji mogućnost da će smanjiti potrošnju ulja ali ipak je mnogo ulja na 1000km.
Pre će biti da su gumice ventila loše.
TOYOTA CELICA
Probaću sa OPTIMA SPORT 10w60. Gde nabaviti gumice ventila za nju?
CITROEN XSARA 1.4i
Imam Citroen xsaru 5 godina 2002 godiste 1.4i poseduje plin presla oko 400000 km kada sam prvi put sipao ulje bilo je total 15w40 imao veliku potrosnju ulja oko 1l na 1000 km posle sam sipao 10w40 total i isto toliko mi je trosio ulje posle presao na total Quartz 9000 smanjio malo potrosnju i prosle jeseni sipao TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 i potrosnja ulja evo do sada predjenih 12649km potrosnja je oko 0,5l da li da se zadrzim na tom ulju ili da probam sa jos manjom gradacijom od ow30? Mozda ce se smanjiti potrosnja ulja. ili mozda da uzmem TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30? sta me najbolje da uzmem od ulje za moj auto?
CITROEN XSARA 1.4I
Moje mišljenje je da nađeš najbolje ulje koje odgovara tvom autu. Jer 15w40 ulje je ulje namenjeno starijim automobilima, i to ulje nema iste aditive kao i Total ecs 5w30 i iz tog razloga je veroavtno smanji potrošnju jer je ulje Total skuplje i kvalitetnije od tog 15w40. Vredi da probaš sve što misliš da će smanjniti potrošnju ulja.
Pozdrav.
lancia kappa 20v turbo
sipam polusintetiku 10w40 i trosi i dimi plavo posebno kod kocenja...dali da sipam gusce ulje?
Lancia Kappa 20V
Nije to zbog ulja. Neće pomoći no gušće ulje. To je do motora.
cruz1,6
Auto presao 82000km. Ugradjen gas.Poslednja zamena ulja sipano 5w40,do tada 5w30.Potrosnja sada 1,5l na 1000km. Ne dimi,dobro vuce.
BMW E36 320i
Veliki pozdrav..auto mi trosi 500g na 60000km..da li je to uredu i sobzirom da je presao 200 000km pise toliko ..treba li da sa 10w40 predjem na gusce?HVALA!
BMW E36 320I
Ta potrošnja ulja na tu kilometrazu je smešna. Ja tu ne bi ništa dirao.
Pozdrav Nikola.
Brate ja ne znam ko ti je rekao da se u motore koji su presli preko 100.000km sipa ulje vece gradacije. To jednostavno nije istina i veoma je opasno u vec zamoren motor sipati "losije" ulje. Naprotiv. U zamoren motor se sipa sto kvalitetnije sinteticko ulje da bi se pomalo nacet motor sto manje habao. Fabrika je propisala preporuku koje ulje treba da ima i samo takvo ili ulje sa novijom preporukom se sipa u auto i to je MINIMUM. Od fabricke preporuke, smete sipati samo bolje, bez obzira na predjenu kilometrazu. Drugo, koju gradaciju ulja treba sipati, zavisi od klimatskih uslova u kojima se motor koristi, a ne od predjene kilometraze. Za nase uslove je preporuka 5w-40 ili u najgorem slucaju 10w-40. Sve vece gradacije mogu da se koriste samo leti. Moderna sinteticka ulja 0w-30, ili 0w-40 u Euro5 motorima se menjaju na 30.000Km, na euro4 25,000Km, a na euro3 na 20.000Km. To su fabricke preporuke. Na 10-15.000 se menjaju mineralna ulja u starinskim Zastavama i Ladama.
Ni slucajno ne smete umesto sintetike ili polusintetike sipati mineralno ulje u euro 2 i euro 3 motore, pogotovo ne u one koji su presli mnogo kilometara. Naprotiv. treba preci na sto kvalitetniju sintetiku, pogotovo ako jos niste primetili da vam auto trosi ulje.
Evo procitajte sta su gradacije ulja. Kakve kilometraze, gusca i redja ulja.
http://www.sixthcreator.com/article-51-5-things-to-know-about-your-car-engine-oils.html
Sva ulja su istog viskoziteta na radnoj temperaturi. U auto se sipa ono sto je proizvodjac preporucio ili bolje od toga bez obzira na predjenu kilometrazu. Kad auto pocne da trosi ulje ide na servis. Tada je popravkla jeftinija. Ako se u takav motor sipa losije ulje, uskoro ce stradati gomila drugih delova i popravka ce biti daleko skuplja. Ni slucajno ne sipati mineralna ulja u motore koji su presli mnogo kilometara. To je ubistvo za njih.
Sinbad
Slažem sa tobom u jednoj stvari a to je da se treba sipati ulje koje proizvođač preporučio. Motori novih generacija moraju da koriste ulje po fabričkoj specifikaciji i to je tako (505.01, 507.00,MB229...) tu se više ne radi o kilometrazi i o stanju motora Već o sastavu ulja koje preporučenog za taj specifičan motor. Ali šta je sa motorima starijih generacija koji nisu zamoreni već RAZDIHTOVANI i gde retka ulja kroz njih prolaze kao voda. Tada moraju da se sa gradacija kao što je 5w40 10w40 preći na gradacije 15w40 ili 20w50.
Gradacije poput 0w30 i 0w40 se i danas na motorima nove generacije isključivo koriste u visikoturaznim mašinama koje rade na velikom broju obrtaja u svakodnevnom eksploataciji nejzastupljnija su i dalje ulja 5w30 i 5w40 a sto se tice samog intervala zamene ulja to svaki proizvođač napominje da li je ulje LL (long life) interval zamene to ne zavisi od standarda motora jer imaš ti ulja istih gradacija različitih proizvođača koji se ne manejaju na istom broju km. A što se tiče starijih motora eu2 eu3 možete vi slobodni sipati sintetičko ulje ako je motor u dobrom stanju i ako je potrošnja takvog ulja u eksploataciji minimalna to naravno. Preporuka proizvođača ulje u mom tekstu se odnosila na ljude koji imaju problem sa potrošnjom ulja u motoru a ne sa onima koji je nemaju.
Postovani, imam Mercedesa A 140 benzinca, presao 138000km, 2000 godiste. Problem se javlja pri startu motora (leti i zimi) kada motor nije startovan duzi vremenski period i sastoji se u tome da se pri startu cuju hidropodizaci nekih 2-3 sekunde, a tokom voznje ne. Po savetu prethodnog vlasnika, prvo menjanje ulja je bilo Mobil 10-40 i koliko se secam sve je bilo OK. Nakon toga sipano je Likvi moli (neko iz bureta) prvo 10-40, a nakon nekih 2000km, menjao sam i sipao isto Likvimoli 5-40, gde se u oba slucaja cuju hidropodizaci i vidno je da se na cepu ulja skuplja skrama.
Molim Vas za odgovor, da li je u pitanju kvalitet ulja Likvi moli, gustina ili nesto trece i da li je po Vasem misljenju sada bolje da sipam Mobil 10-40 kako bi se zadrzalo u soljama ili sintetiku 5-40 kako bi ulje brze stiglo do ventila i kako se hidropodizaci nebi culi (ako je do ulja)???
Mozda Vam nije praksa da dajete ove savete, ali vas molim za pomoc jer ovi ,,mehanicari,, koje znam imaju podeljenja misljenja oko odgovarajuce gustine ulja (jedni kazu da je bolje gusce, a drugi pak redje ulje).
Pozdrav i hvala.
Nenad
Mercedes preporucuje za svoja vozila da se koristi Mobil ulje,verovatno taj kvalitet ulja Likvi moli ne zadovoljava standarde vaseg motora pa su poceli i hidropodizaci da se cuju. Predpostavljam da aditivi koje Mobil koristi u proizvodnji svojih ulja da vise odgovaraju mercedes vozilima. Preporuka bi bila da se pre sledece promene ulja ispere motor aditivom za ispiranje motora pre zamane i da se ponovo vratite na Mobil sa kojim niste imali problema.
A sto se tice viskoziteta to zavisi od stanja motora, ako je motor u dobrom stanju i ako ne trosi ulje onda mu sipajte slobodno 5w40 jer je sinteticko ulje bolje.
Pozdrav
Zahvaljujem Vam na savetu i pomoci.
Fiat Punto 1.2 8v
Poštovani, dvoumim se koje ulje da sipam u Punta 1.2 8v 2001? Selenia Gold ili Selenia 20K? Presao je 160000? Pozdrav i hvala.
MarkoP
Biraš između 2 ulja koja su jako slična. Osim u ceni koja je mala, jedina je razlika u tome što 20k ide na duži interval zamene ulja (20.000km). Inače oba su polusintetička motorna ulja dobrog kvaliteta.
Svodi se na to da li imas potrebe za 20K jer i Gold isto kvalitetno.
Peglica
Kupio sam peglicu I uradio je u fulu, od limarije I sedišta do motora kog sam osto farbao I sad me zanima koje ulje da mu sipam(I marku I gradaciju)...
Peglica
Za taj motor lično bih ti preporučio 15w40 minrealno ulje a proizvođača izaberi prema svojim mogućnostima. To ulje se kreće oko 1400 do 2500 za kantu od 4l.
Djip 4x4 ,Daihatsu terios 1,3.
Ima preko 165000km..trosi ulje dosta..Koje maslo mi preporucujete..
Do sada sam koristio 10x40 polusintetsko
milenko
Pa kad je već takva situacija onda što gušće 20w50 i što jeftinije da kad troši da ne košta previše.
Mondeo 1
Koristim 10 40 mobil i od skoro imam potrosnu 1 l na 1000.Mondeo 1.8 16 v 1994 god.preso 260000.Super se ponasa,dimi na velikim obrtajima da li da sipam gusce kli da otvaram motor.Pozdrav i hvala.
Bojan
Prevelika je to potrošnja neće tu gušće ulje rešiti problem dima i potrošnje ulja. Otvaraj.
Xsara 1.4
Imam Xsaru 1.4 sa plinom 2001g.Prešla 220000km.Troši oko 1l ulja na 10000km.Do sada sam sipao 10-40 polusintetiku sa sada razmišljam da pređem na mineralno 15-40.Šta mi preporučujete?
Marko Tatic
Pa 1L potrošnja i nije strasna količina na 10.000 km. Ja tu ne bi ništa dirao.
Pezo 309
Pezo 309 dizel 1.9, 1988. godiste, preko 260.000km.. koristim polusintetsko GM 10w-40 skoro nista ne trosi. Jer moze da se koristi neko gustije ili recimo SAE30.
ASTRA G
Po preporuci prodavca na LukOil pumpi, prešao sam na LUKOIL AVANTGARDE 10w30 ulje i povećala se potrošnja. Vratio sam se na GM 5w-30 a potrošnja se smanjila. Šta je razlog? Ima li prethodno ulje povećanu isparljivost? Obzirom da uskoro ide zamena ulja, mogu li, obzirom da zima prolazi, da pređem na NISOTEC AUTOLINE SINT SAE 5W-40 ? Domaće je, a original!!!
Goranoss
Nisam pristalica kupovine tih vrsta ulja na pumpama. Kao što i sam vidiš na svom primeru nije se dobro pokazalo. Nije to nikakav kvalitet ulja jer oni prevashodno se bave proizvodnjom naftnih derivata a ovo im dođe kao nus proizvod. Sipaj i dalje originalno ulje iako je Nemačko. ;-)
škoda fabia
Poštovani,vozim auto iz naslova sa motorom 1,4 16v 100 ks,auto je prešao 74000 km i od nedavno je kod mene.Vreme je za zamenu ulja a iz servisne vidim da je koristio synoco gold 5/40,vozim pretežno kratke gradske relacije gde se motor i ne ugreje dobro,koje ulje i kog proizvođača preporučujete,inače godišnje prelazim maksimalno 7000km?Hvala unapred.
Škoda Fabia
5w40 je odlična gradacija za taj motor i tu kilometražu. To ne bih ti savetovao da menjas ali proizvođač zavisi od tvoje kupovne moći. Sama Škoda preporučuje Castrol za svoja vozila tako pa ti odluci.
corsa 1.4 16v
Koristim mobil 10 40 trosio mi 1l na 9000 km . Sada mi je potrosio 1l na 3000 km .sta raditi?
Stojan corsa 1.4 16v
Stojane ako nećeš da radiš osvežavanje motora, ili generalku onda probaj da promeniš gustinu motornog ulja. Na primer 15w40 pa da vidiš da li će smanjiti potrošu.
Pozdrav
corsa 1.4 16v
Koristim mobil 10 40 trosio mi 1l na 9000 km . Sada mi je potrosio 1l na 3000 km .sta raditi?
Da ili ne??????
Da li se moze mesati ulje 10/40w sa 20/50w.? Hvala unapred!
Serdjo
Ne! Nikako se ne smeju mešati ulja sa različitim viskozitetima i na različitim bazama.
opel opel
koristim 15w40 proso sam 8 hiljada km ali motor mi trosi ulje i dolivam mu dali da menjam ili da sacekam jos kojim km
Pera OPEL
15w40 motorno ulje je predviđeno da se menja između 5000 i 8000 kilometara, tako da si tu na granici.
postovani zanima me ako mi mozete reci koje ulje za mercedes w210, turbo dizel, auto je presao 500.000 km, ne trosi ulje ni grama na 10.000km, ps. nasuo sam 15w-40 optimu ali su poceli da se cuju hidro podizaci
Mercedes
Svakako neko ulje koje je kvalitetnije od optime. Jer kao i što sami vidite da to ulje ne zadovoljava kvalitet koji je potreban za normalan rad motora. Nema dovoljnog pritiska u glavi pa se čuju podizači.
mercedes
mercdes preporucuje mobil 10w-40, malo sam skeptican da nije retko za motor sa 500.000 km
i imam jos jedno pitanje ako nije problem, treba da zamenim ulje u automatskom menjacu ,oznaka menjaca je 722.6
pa me zanima da li wlandler,ili konverter ima poseban cep za sipanje(za ispustanje ima) ili se sipa u menjac pa automatski ulazi ulje i u vlandler? naravno promenicu i filter i dihtung kartera ali me buni taj vlandler kako u njega da naspem ulje....
Mercedes
Iskreno ako je motor dobar sipaj 10w40, bez obzira na kilometražu. a što se tiče ulja u menjaču menja se samo ulje u menjaču zapremina mu je 9l i treba ti merač za merenje količine ulja. Da bi znao koiliko si ulja sipao. Merač imam u ponudi ako ti bude trebao javi mi.
Golf IV-1400 cm-benzinac
Citam razne komentare u vezi potrosnje ulja i za koje se odluciti.
Pa hajde i ja da pitam.
Koje je ulje najbolje za moj Gold 4-1400cm-benzinac?
Do sada sam koristion ELF evolution 900 NF 5W40. Na zalost poceo je trositi ulje
Ranije sam koristio 15W40 i nikada nisam imao problema sa potrosnjom ulja.
Od kada sam presao sa 15 na 5w...potrosnja je veca.
Ne vozim ga pod nekim opterecenjem. Presao sam oko 162.000 km.
Sta predalzete?
Dali se vratiti na 15w40 ili na 10w40. i kog proizvodjaca.
Hvala svima na odgovoru.
Pozdrav
Miki
Kod G4 1.4 16v ima jedan problem, ne strašan ali dovoljan da prepadne vlasnika. Gumice ventila odlaze vrlo često otprilike na toj kilometraži i plašim se da promenom ulja nećeš rešiti problem potrošnje. Dok si vozio 15w40 (koje inače nije propisano za taj motor) nisi imao problem jer je gusto. Kad budeš sredio glavu motora srediće se sve ali onda sipaj 5w40 jer je to za njega ulje
AutoDeloviOnLine
Ako vas zanimaju cene i ulja za vaša kola otvorena je i OnLine prodavnica auto delova. Posetite je na adresi:
http://autodelovi.online/
Trosi ulje
U pitanju je pasat 2.0 b3 16v gt,benzinac, koristim mineralno ulje 15/40 i trosi ulje, trebao bi da menjam ulje pa vas pitam koje je najbolje ulje za ovaj motor, marka ulja i gradacija? Hvala unapred...
Trosi ulje
U pitanju je pasat 2.0 b3 16v gt,benzinac, koristim mineralno ulje 15/40 i trosi ulje, trebao bi da menjam ulje pa vas pitam koje je najbolje ulje za ovaj motor, marka ulja i gradacija? Hvala unapred...
Dragoslav
Nije ulje tu u pitanju već verovatno glava treba da se uradi. A nakon toga može dobro ulje da se sipa.
Pozdrav!
Posedujem bmw 325i 1991 godiste (sa plinom), presao 410.000km, a kupio sam ga sa 398.000km na satu, do sada mi je potrosio 5L. Ne dimi i nema bare ispod motora. Sipao sam mu sintetiku 10w40, koje ulje preporucujete?
Odgovor Dragan
Ne bih znao šta da vam preporučim jer to mnogo velika potrošnja ulja. Jedino šta mi pada napamet je da probate sa što gušćim uljem kao 20w50 ili 20w60.
Sta mislite da li je bolje da predjem na mineralno ili polusintetiku?
Nijedan auto do sada mi nije trosio ulje kao ovaj, ne znam sta mu je, krajnja opcija mi je da menjam motor...
Odgovor Dragan
Mineralno naravno i što gušće.
Pasat b 5.5
Kupiosam pasatab 5.5,dizel 1.9,96kw-130hp. Dali je okda mu sipam mineralno ulje. Ili sta vi preporucujete
Pasat b5.5
Bojane u taj motor smeš SAMO da sipaš ulje sa oznakom proizvođača VW 505 01. U zavisnosti od proizvođača ulja gradacija je ili 5w30 ili 5w40 ali specifikacija VW mora da bude 505 01. Zbog samog sastava ulja i aditiva koje služi za podmazivanje motora i turbine. Inače je full sintetika.
Zedna 207-ica
Kao i vecini korisnika bloga 1l na 1.000km, 10w40 Likvi moli ili Total. Promena gradacije na npr.5w50 mozda bi samo malo smanjila i zato mislim da odem u servis da se pogleda glava motora a moze i moja kad sam ga kupio. U pitanju je Pezo 207, benzin, 2008g,VTI motor. Sta mislite o promeni ulja?
Opel astra g 1.6 8v
Interesuje me koristim 10-40 gm ulje ali na 800km dosipam oko 400g to su oko 2 crte na meracu.sta da radim .ide kao lud pomalo kad sam u mesto bimi kad kad.
odgovor ZEDNA 207-ica
Možete da probate sa promenom ulja ali ne sa ređom gradacijom (5-30) nego sa gušćom npr 10w60
ili 15-40.
odgovor OPEL ASTRA G
To je mnogo ulja. Mora da se vidi zašto toliko troši. Skidanje glave da dođe u obzir.
Golf III
Pozdrav,
Koje ulje predlažete za Golf III 1,9 TD,'93 godište?Do sada sam menjao bar 10 puta i uvek sipao Mobil super 1000 15w-40,mineralno.Potroši možda litar na 10000km...Da li smem polusintetiku 10w-40 pošto ide leto?Motor radi tiho i mirno.
Hvala.
Golf III
1L na 10.000 nije strašno! probajte i sa polusintetikom 10w40 možda je neće trošiti.
Pozdrav.

