Problemi sa kocionim sistemom

Ako vam se desilo da primetite da prilikom kocenja volan postane "nemiran" u rukama, i ako krene da vam bezi iz ruku to je znak da su vam kocioni diskovi pri kraju i da je vreme da se menjaju. Prilikom kocenja dolazi do trenja izmedju kocionih obloga ili ti plocica i kocionih diskova. Tom prilikom se ravnomerno trose i diskovi i plocice.

Kada to nije slucaj, kada se ugrade plocice sa vise azbesta ili metala u sebi onda se diskovi trose ne ravnomerno i dolazi do pregrevanja i krivljenja kocionih diskova. Tako i prilkom kocenja vibracije koje proizvode krivi diskovi se prenose na volan.

Kada dodje do pregrevanja diskova materijali losijeg kvaliteta pocinju da se krive i da gube svoja prvobitna svojstva. Jos ako se pri tome doda i prlolazak vrelog diska kroz vecu kolicinu vode (baru), diskovi proizvedeni od ne kvalitetnih materijala se odmah iskrive.

Vodite racuna koje plocice i kocione diskove ugradjujete na svoja vozila jer ipak kocnica glavu cuva.

Antifriz

Dolazi nam zima. Trebalo bi proveriti tacku mrznjenja u sistemu za hladjenje motora. Za zastitu motora protiv mrznjenja u kolima se koriste razlicite vrste antifriza proizvedene na razlicitim bazama.

Jedna od poslednjih generacija antifriza se proizvodi na bazi etilen glikola koja ima fenomenalne performanse u smislu tacke za kljucanja i tackama mrznjenja.

Njegova tacka  kljucanja je podignuta na granicu izmedju 126-136 stepeni C. A tacka mrznjenja na granici izmedju -24 do fenomenalnih -54 stepeni C. A vek upotrebe je produzen na 5 godina.

Tako da sad znate sta vam je ciniti potrazite antifriz G012 ili ako je auto stariji G011. 

Potreba za kvalitetnim rezervnim auto delovima

U poslednje vreme i pored sve vece nemastine koja vlada u narodu i sve vecih poskupljenja nas covek ima potrebu i zelju za boljim kvalitetom rezervnih delova.

Ranije se znalo "Daj jeftiniji...", zatim je bilo "Posto je kvalitetniji?", a u poslednje vreme "Daj mi kvalitetniji....".

To je samo dokaz kolika je kod nas potreba za boljim kvalitetom rezervnih delova, a kao sto bi Englezi rekli "Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari". Ipak kada se sabere sve i vreme koje se izgubi u potrazi za nizom cenom, vremenom provedenim kod majstora, cekanjima i nesigurnoscu koje ulivaju bofl delovi ipak  se vise isplati kupiti originalan ili kvalitetan deo i dobiti garanciju i izbeci nepotrebne troskove.